איסלנד, להגשים חלום – יולי 2019

>>> איסלנד – קרח ותמרות עשן | חבלי ארץ <<<

אודה ואף אבוש כי לא שמעתי על איסלנד יותר מאיזכורים קטנים, עד ליום בו העלה מרטין הצעה לבקר שם במסגרת טיול קבוצתי. וגם לאחר פגישה חטופה עם יוסי בן עמי, המדריך המיועד, במשרדו, לא עקבתי אחרי החומרים שנשלחו.
כך יצא, שמרגע שנגעו גלגלי המטוס בשדה, כל מה ששמעתי וראיתי היה בגדר הפתעה מוחלטת.

מאז המפץ הגדול שהתרחש לפי דעה לא מבוססת לפני 13.8 מיליארד שנה, ולפי דעה מוצקה אחרת לפני 5,780 שנה בלבד, העולם נראה לי יציב וסופי כמה שהפסיק להתהוות ולהשתנות.
ואז הגענו לאיסלנד.

שיתוף פעולה מלא של נופי איסלנד המרהיבים עם גאולוג מומחה בדמותו של יוסי מדריכנו הבלתי נלאה, הביאו אותי לתחושה ממשית של היווצרות, ממש מתחת לרגלינו. הכל מרגיש כקורה עכשיו, נולד, עם פתיחה של שלושה סנטימטרים (בשנה) וריח של גופרית ואבנים שחורות עגולות וסלעים משושים ואפר ורוח אלוהים מרחפת, ופעם ראשונה שהבנתי באמת את כדור הארץ לעומקו.
כל טיפה שזורמת פה בשצף קצף מעוררת התפעלות עצומה של שפע אינסופי, תוך שהיא מהולה בהבנה רווית עצב שגם קרחון ענק, גדול ככל שיהיה, הוא דבר שהולך וגולש והולך ונגמר…
ואם בעבר ידעתי להגיד משפטים כמו: “זה הכל בגלל החיכוך של הלוחות הטקטוניים” או “תזכרו שאנחנו יושבים על השבר הסורי אפריקני”, הרי שאחרי יוסי וההסברים המאלפים שלו, נעשה לי הכדור יותר עגול והרבה יותר ברור.

12 ימים טיפסנו במעלה, צפינו לאופק, ירדנו במורד, צפינו באופל, נסענו בכביש צר אחד ללא שוליים ובדרכי עפר יחידות בכל המרחב ואף אחד, בשום מקום לא צפר לנו מאחור, שנזוז או שנזדרז,
התגברנו בקושי על האינסטינקט לקחת הכל איתנו כשיורדים מהאוטובוס שמא יבוא גנב. וסמכנו על דריוס ובקטוס שיובילו אותנו בבטחה.
בין השאר הבננו שהאי הגעשי צעיר, וכי צמח כמעט בין ליל מהרכס המרכז אטלנטי. חווינו a bit of lucky ואפילו מזג האוויר האיר לנו פנים.
עוד למדנו כי יהדות איסלנד כוללת יהודי אחד, העונה לשם משה כהן, ושאף הוא שוקל להגר לדנמרק בקרוב.

ספרנו מלא כבשים ולא נרדמנו (קצת, אבל מי סופר), ופאפין חג, ונץ אפור שניראה קצת מוטרד אבל איפשר לנו לסקור אותו מקרוב, עד שלבסוף קרא לבת זוגו ויצא עימה במשק כנפיים מותאם, כמו אומר לנו “חבר’ה, הזוגיות מנצחת!”
הכרנו את אייריק ואת הוויקינגים, במעבה האדמה פגשנו איסלנדית אינטיליגנטית ויפה.
התפעלנו מהעובדה שאפשר להשאיר שתי מזוודות בצומת כבישים ושהן תישארנה שם ימים עד שתאספנה על ידי בעליהן. (ממש כמו אצלנו).

ועוד אנחנו יודעים שהגרעין הקשה לא יהיה שלם אף פעם ללא הפרי העוטף אותו באהבה.
ושיוסף בעל החלומות עזר בשמחה להגשים לכל אחד מאיתנו חלום ועל כך הברכה והתודה

– הללויה –

נ.ב- ד”ש אישי מרוברט בימון ששמח לתרום את חלקו.

עופר.

 

לפרטים נוספים על טיולי חבלי ארץ לאיסלנד >>> בקרו כאן

לטיולים נוספים שלנו – בקרו באתר הבית

הצטרפו אלינו גם בפייסבוק

שיתוף