אהבה של פינגווינים

פינגווין

 

הפינגווין הוא זן עופות קדום ביותר, אשר כבר בשחר הימים איבד לחלוטין את יכולת התעופה, עבר לפעילות ימית ואף מבנה גופו הותאם לסביבת החיים החדשה.

הכנפיים משמשות כסנפירים (בדומה לגפיים של צבי ים), והן למעשה איבר התנועה של הפינגווינים במים (בניגוד לעופות מים אחרים כמו ברבורים וברווזים אשר שוחים באמצעות רגליהם).

צורת גופם של הפיגנגוויינים הידרו־דינמית ומאפשרת שחיה נוחה ומהירה.

נתון מעניין נוסף נוגע לעצמות הפינגווין. בעוד שעופות אחרים נהנים מעצמות חלולות כדי להבטיח משקל גוף קל ולהקל על התעופה, עצמות הפינגויין אינן חלולות. הן מלאות וכבדות יותר, וככאלה מהוות יתרון בצלילה לעומק.

 

פינגווין צהוב-עין. זן קטן ונדיר (גובה: עד 43 ס"מ). חי בניו זילנד | חבלי ארץ
פינגווין צהוב-עין. זן קטן ונדיר (גובה: עד 43 ס”מ). חי בניו זילנד.| חבלי ארץ

 

הפינגווינים הם יצורי יבשה הזקוקים לאוויר אטמוספרי לנשימה. פעילותם העיקרית במים היא חיפוש מזון – בעיקר דגים וסרטנים. בעת הצלילה אוטמים הפינגווינים את נחיריהם ומשתמשים במלאי האוויר המצוי בריאות, כאשר החמצן נגמר – עולים חזרה אל פני הים כדי לשאוף אוויר מחדש.

כל מיני הפינגווינים (סה”כ מוכרים 17 מינים המחולקים ל-6 סוגים) נפוצים רק בחצי הכדור הדרומי, יבשת אנטארקטיקה ניו זילנד, ועד איי גלאפגוס הסמוכים לקו המשווה.

 

כל מיני הפינגווינים נפוצים רק בחצי כדור הארץ הדרומי – אנטרקטיקה, ניו זילנד, איי גלאפגוס. | חבלי ארץ

 

הפינגווין מנהל אורח חיים מונוגמי למופת. בעת הקינון דוגר הזכר על הביצה אותה מטילה הנקבה, בעוד שהנקבה יוצאת לים לחפש מזון. עד לשובה הזכר לא עוזב את הביצה לרגע. תקופת הדגירה נמשכת כחודשיים ובמהלכה האב המאושר לא אוכל דבר. לזה אני קוראת מסירות…

ואכן, הפינגווין הזכר ידוע במסירות שלו גם לתפקיד האב, וגם לאחר הבקיעה מטפלים בני הזוג יחד באפרוחים. חיי הזוגיות של הפינגווינים נמשכת כל חייהם (כ-15 שנים).

 

כמה אהבה... | חבלי ארץ
כמה אהבה… | חבלי ארץ

 

אוהבים פינגווינים? רוצים לראות אותם בסביבתם הטבעית? לשמוע וללמוד עליהם יותר?

הצטרפו אלינו לאחד מטיולי חבלי ארץ בחצי הכדור הדרומי:

למידע נוסף על טיולי “חבלי ארץ” לניו זילנד

בואו לטייל עם “חבלי ארץ” ביעד המבוקש – טיול לאיסלנד

גלו עוד על טיולים מאורגנים בתאריכים קרובים – הטיולים הקרובים

לחזרה לדף הבית – חבלי ארץ טיולים מאורגנים

הצטרפו אלינו גם בפייסבוק

שיתוף