צפון יוון – בין מיתולוגיה למציאות

[גלריה ]

יוון הצפונית | חבלי ארץ

בקצרה :)

טיול “חבלי ארץ” לצפון יוון הוא שילוב נפלא של נופים הרריים, כפרים נדחים בעלי צביון ייחודי המשלב את אווירה הים תיכונית של פעם עם מדינה מודרנית.
נחלוף ליד האולימפוס ונזכר במיתולוגיה היוונית וגיבוריה.
נפגוש את התרבות ואת עושרה ההיסטורי של מקדוניה, את העולם הביזנטי והאורתודוקסי המיוחד ליוון על מנזריו וכנסיותיו וכמובן נכיר את סיפוריהן של כמה מן הקהילות היהודיות שחיו בצפון יוון.
הטיול מפנק מאוד ויחד עם זאת לא נוותר על תוכן והעמקה בנושאים שונים סביב האתרים הבולטים באזור.
טיול זה מכוון לאביב השופע מים ועדיין יהיה סיכוי לפסגות מעט מושלגות וכמובן פריחה נהדרת.

לגלריית התמונות

יוון הצפונית | חבלי ארץ

גלריה

על הטיול

יוון

יוון (ביוונית: Ελλάδα (מידע · עזרה), תעתיק: אֵלַדַֿה) או הרפובליקה ההלנית (ביוונית: Ελληνική Δημοκρατία, תעתיק: אֵלִינִיקִי דִֿימוֹקְרַטִיַה) היא מדינה בדרום-מזרח אירופה, השוכנת בקצה הדרומי של חבל הבלקן לחוף הים התיכון. יש בה כ-3,000 איים, והיא גובלת בצפון עם בולגריה, אלבניה ומקדוניה, במזרח עם טורקיה והים האגאי, במערב עם הים היוני ובדרום עם הים התיכון. רבים רואים ביוון העתיקה את ערש תרבות המערב.

אתרי טבע ביוון הצפונית

יוון הצפונית נחשבת על ידי רבים לאזור המלהיב והמרתק ביותר לטיול ביוון. כאן נמצאים 7 מתוך 10 ההרים הגבוהים ביותר ביוון, וביניהם: הר האולימפוס במחוז תסלי המתנשא לגובה של 2917 מטר; פסגת Smolikas שבהרי הפינדוס במחוז אפירוס המתנשאת לגובה של 2637 מטר; Kaimaktsalan שבפלורינה שבמערב מקדוניה המתנשא לגובה של 2524 מטר.

באזור זה תמצאו גם את הנהר הארוך ביותר ביוון מצוי בצפון יוון. הכוונה כמובן לנהר Haliacmon. אורכו 297 ק”מ והוא מפלס דרכו מאגם קסטוריה, דרך קוזאני ועד איזור יואנינה במערב. שם מתפצל הנהר והופך לנהרות שממשיכים לזרום בדרום מחוז אפירוס.

גם מפל המים הגדול ביותר של יוון מצוי באזור זה, סמוך לישוב Aridea במרכז מקדוניה.

ולא נשכח את קניון הסלע העמוק ביותר בעולם – קניון Vikos, המצוי אף הוא בצפון יוון.

החלק המרהיב ביותר של צפון יוון ההררית הוא ללא ספק החלק הצפון מערבי [מחוז אפירוס] הכולל בתוכו גם את כפרי זגוריה וגם את צומרקה, שני איזורי טבע נדירים במיוחד ומהמרהיבים ביותר בעולם.

זגוריה, צפון יוון

בחבל זגוריה מצויים נחלים שוצפים כל השנה וביינהם נחל הוידומאטיס המפורסם. תמצאו כאן גשרים עתיקים u מסלולי הליכה מקסימים בכל הרמות. כפרי זאגוריה, אחת האטרקציות המרכזיות באזור, הם ארבעים ושישה כפרים מבודדים בהרי פינדוס, שנהנו מזכויות יתר תחת השלטון העותמאני וצברו עושר רב. הפריחה הכלכלית התבטאה, בין השאר, בהתפתחות סגנון בנייה מיוחד במינו: בתי אבן, רעפי צפחה וסמטאות מרוצפות אבן – הכול אפור, מוזר וקודר.

צומרקה, צפון יוון

איזור צומרקה גם הוא בחבל אפירוס שבצפון מערב יוון, נקרא על שם ההר הגבוה ביותר באיזור הר Tsumerka. הר זה מושלג בכל תקופת החורף והפשרת השלגים שלו יוצרים מפלים ומעיינות רבים. בסמוך להר צומרקה זורם נהר ה-Arachthos, אחד הנהרות המרשימים ביותר ביוון ובו מתקיימת פעילות רפאטינג מלהיבה במשך כל השנה, בזכות הזרמת מים קבועה מסכר המצוי באיזור מקדוניה.

מטאורה, צפון יוון

אחת מנקודות השיא של הטיול, היא ללא ספק מטאורה – עמודי סלע אדירים ותלולים (תופעה גיאולוגית בת כ-60 מיליון שנה) ובראשם מנזרים מבודדים מהתקופה הביזנטית המאוחרת (מאות 15-16), הנראים תלויים באוויר. שישה מהמנזרים פעילים עד היום, ביניהם שני מנזרי נשים. בזכות תופעות הטבע המרהיבות והנדירות והתרבות הייחודית של מטאורה, הוכרז האזור כולו כאתר מורשת עולמית.

שיתוף

גלריה

על הטיול

תאריכים ומחירים

קוד טיול
תאריך יציאה
תאריך חזרה
משך הטיול (ימים)
מחיר לאדם בחדר זוגי
תוספת מחיר ליחיד בחדר
מדריך הטיול
הערות
ניסיון
11/03/2024
18/03/2024
12 ימים
123 ש"ח
100 ש"ח
מדיה גרופ
ניסיון ניסיון ניסיון ניסיון ניסיון ניסיון

המסלול שלנו

יום

1

בידקה 1

בידשקה 1

יום

2

2

2

יום

3

3

3

יום

4

4

4

יום

5

5

5

יום

6

6

6

יום

7

7

7

יום

8

8

8

יום

9

9

9

יום

10

10

10

יום

14

1

1

מחיר הטיול כולל:

מחיר הטיול אינו כולל:

הסדרי תשלום:

דמי ביטול:

מפה

[מידע נוסף ]

מידע נוסף

טיולים נוספים

[erets_tour tab=”כללי”]

מסלולי הטיולים של חברת “חבלי ארץ” כוללים ביקורים באתרים שונים, מתוכננים על סמך הידע והניסיון הרב שצברנו לאורך שנים רבות של הדרכת טיולים מאורגנים ביעדים הגיאוגרפיים והאקזוטיים בכל רחבי העולם. יתכן לעתים, כי יהיו שינויים בסדר הביקורים המתוכננים, בטיסות או בלינה בבתי מלון, עקב נסיבות שאינן תלויות בנו כגון קונגרסים גדולים המתקיימים בעיר מסוימת, מזג אוויר בעייתי, או כל סיבה אחרת. מטרתנו כמובן, לקיים את הטיול כסדרו וכפי שתוכנן, אולם בחברת “חבלי ארץ”, אנו שומרים לעצמנו את הזכות להתאים את התכנית לשינויים המתחייבים. אמות המידה המקומיות במדינות שונות, לא תואמות בהכרח את מה שאנו מכירים מארצנו. יש לקחת עובדות אלה בחשבון ולראותן כחלק מחוויות הטיול במפגש עם תרבויות אחרות.

הרשמה לטיול

הרשמתו של נוסע לטיול מהווה את הסכמתו המפורשת לתנאים אלו. התנאים המופיעים באתר האינטרנט של החברה והעדכונים שיימסרו בכתב עד למועד היציאה לטיול, מהווים את הסכם ההתקשרות שבין החברה למטייל. על המטייל לדרוש מסוכן הנסיעות לקבל את דף המידע האחרון ואת העדכונים לטיול.

מחירי הטיולים מחושבים ביורו או בדולרים ארה”ב,לפי העניין. במדינות שונות נהוגים מטבעות שונים והיחס בין המטבע המקומי לדולר האמריקאי, או ליורו האירופי, משתנה חדשות לבקרים. זאת ללא יכולת שלנו להשפיע. התשלום לטיול יחושב על פי שער העברות והמחאות הגבוה, כפי שיקבע בפרסום ביום העסקים האחרון שקדם למועד התשלום. חברת “חבלי ארץ” מחשבת את מחירי הטיולים והשירותים ע”פ שער המחאות והעברות גבוה, בהתאם לנדרש בחוק ענף התיירות.
*המחירים כפופים לשינויים בתעריפי מסי הדלק, מסי הנמל והתייקרות כרטיסי הטיסה.

מחיר הטיול

המחיר הכולל של הטיול (טיסות, שירותי קרקע, תשר, מע”מ, דמי רישום, אשרות כניסה המטופלות באמצעות משרדנו, מסי נמל והיטלי ביטחון ודלק) מפורסם באתר האינטרנט ומעודכן מעת לעת. מחיר הטיסות מבוסס על תעריפים ועל מדיניות חברות התעופה, נכון ליום פרסום הטיול. מחיר שירותי הקרקע מבוסס, בין היתר, על שערי החליפין של המטבעות השונים בכל ארץ לעומת הדולר האמריקני. במקרים של התייקרות הרכיבים הנ”ל של המחיר הכולל ו/או הטלת מסים/היטלים חדשים בארץ או בחו”ל ו/או שינוי של שערי החליפין לעומת המט”ח – שמורה לחברה הזכות לעדכן את המחיר הכולל, גם אם המטייל שילם תשלום חלקי או מלא.

מיסי נמל והיטלי בטחון ודלק

מיסי הנמל אינם כלולים במחירי הטיולים והם משתנים מעת לעת, לעתים גם במהלך הטיול. חלק ממיסי הנמל ישולמו מראש בארץ, לפני היציאה לטיול, ואישור לכך יופיע על כרטיס הטיסה, וחלק ממיסי הנמל ישולמו לפני הטיסות הרלוונטיות במהלך הטיול. פירוט מדויק לכל טיול יימסר למטיילים סמוך ליום היציאה.

רשויות תעופה בארץ ובחו”ל הכריזו על היטלי ביטחון שונים ותוספות בגין עליית מחירי הדלק על כרטיס הטיסה. סכומים אלו אינם כלולים במחיר הטיול, והם ייגבו בהתאם להנחיות חברות התעופה. עדכון מחיר המיסים וההיטלים הסופי מתבצע עם הנפקתם בפועל של כרטיסי הטיסה (עד כמה ימים לפני יציאת הטיול).

תשלום

הרשמה לטיול כמפורט בתכנית הטיול ו/או באתר האינטרנט, או בכל פרסום אחר, תחייב רק בביצוע הרשמה ובתשלום מקדמה עבור הטיול האמור.

השתתפות בטיול מותנית בכך שהמארגנים קיבלו מהנוסע את מלוא התשלום עבור השירותים שהוזמנו, לא יאוחר מ-15 יום לפני מועד יציאת הטיול. המארגנים יהיו רשאים לבטל השתתפות נוסע שלא השלים את התשלום עבור הטיול במועד, כאמור לעיל.
כל תוספת עלות שנובעת משינוי שערי מטבע, התייקרות בלתי צפויה במחירי טיסות, דלק, תחבורה, בתי מלון, וכד‘ תחול על הנוסע בלבד.

תנאי תשלום

בעת ההרשמה לטיול תשולם מקדמה :

  • בטיולים שמחירם עד $3,000 למטייל סכום המקדמה הוא $450 למטייל.
  • בטיולים שמחירם מ $3,001 עד $6,000 למטייל סכום המקדמה הוא $750 למטייל.
  • בטיולים שמחירם $6,001 ומעלה למטייל סכום המקדמה הוא $1,000 למטייל.
  • המקדמה תשולם במזומן (חיוב בעת ההרשמה, ללא דחיות או תשלומים.
  • יתרת התשלום תשולם עד 45 ימי עבודה מלאים לפני מועד היציאה לטיול.

הערה: בטיולים שמחירם מפורסם באתר באירו (€), סכום המקדמה המפורט בסעיף זה, ישולם באירו.

למשלמים עד 45 יום לפני יציאת הטיול תינתן האפשרות לשלם בשלושה תשלומים שווים.
התשלום יתבצע במט”ח או בשקלים לפי שער דולר או אירו מכירה להעברות והמחאות ביום התשלום, פרטים נוספים בטלפון ובדפי המידע.
ימי עבודה: כל אחד מהימים א’ עד ה’, שאינו יום חג או ערב חג.

תנאי התשלום בכל טיול וטיול מופיעים בתכנית הטיול הספציפית והם הקובעים.

ביטולים

חברתנו רשאית לבטל כל טיול מכל סיבה שאינה תלויה בה, או אם מספר הנוסעים אינו מצדיק קיום הטיול על פי שיקול דעתה. במקרה זה יוצע לנוסע טיול חלופי, ובהיעדר טיול חלופי או אי התאמתו לנוסע, יוחזר לו כספו במלואו. במידה והנוסע יבטל את נסיעתו עד ל-90 ימי עבודה לפני מועד יציאת הטיול יחויב הנוסע בדמי הרישום ובמקרים בהם בוצע כרטוס טיסות – יתווספו עלויות ביטול הכרטיס.

לכל מסלול טיול יהיו דמי ביטול ספציפיים בהתאם לתנאים המיוחדים והדרישות השונות הנובעות מן הספקים בחול וחברות התעופה. יחד עם זאת  במקרה בו לא יצורפו תנאי ביטול ספציפיים יהיו התנאים הבאים קובעים:

דמי ביטול :

להלן דמי הביטול הקבועים בטיולים (במידה ולא מצוינים במסלול הטיול הספציפי)

  • אם מועד הביטול חל ממועד ההרשמה ועד 45 ימי עבודה מלאים לפני היציאה לטיול: $200 לאדם.
  • אם מועד הביטול חל 45 ועד 31 ימי עבודה מלאים לפני היציאה לטיול- 30% ממחיר הטיול, לאדם.
  • אם מועד הביטול חל 30 ועד 21 ימי עבודה מלאים לפני היציאה לטיול- 50% ממחיר הטיול, לאדם.
  • אם מועד הביטול חל בפרק הזמן של 20 ימי עבודה ועד 14 ימי עבודה לפני היציאה לטיול: 70% ממחיר הטיול, לאדם.
  • אם מועד הביטול חל בפרק הזמן של 13 ימי עבודה ועד 8 ימי עבודה לפני היציאה לטיול: 85% ממחיר הטיול, לאדם.
  • אם מועד הביטול חל בפרק הזמן של 7 ימי עבודה ועד מועד יציאת הטיול: דמי ביטול מלאים – 100% לאדם.

** במידה ועלות הטיול היא ביורו – דמי הביטול לעיל תקפים, רק ביורו.

בכל מועד בו יבטל מטייל את השתתפותו בטיול לאחר ההרשמה, יחויב המטייל (בנוסף על דמי הביטול המצויינים לעיל) בעלות ביטול מרכיבי התעופה (טיסות בינלאומיות ו/או טיסות פנים, כמתחייב בחוקי הביטול של חברת התעופה). כמו כן, יחויב בעלות אשרות כניסה (אם הונפקו).
בטיולים שבהם מופיעים דמי ביטול שונים מהנ”ל בעמוד של מסלול הטיול באתר, ייגבו דמי ביטול בהתאם לתנאים המופיעים בעמוד המסלול והם הקובעים.
* מרגע הודעת הביטול, חברת “חבלי ארץ” תעשה ככל יכולתה על מנת להפחית בעלויות דמי הביטול.

השתתפות בטיול

המארגנים רשאים לדחות בקשת הרשמה או לבטלה לגבי כל נוסע אשר על פי שיקול דעתם אינו מתאים להימנות עם משתתפי הטיול ללא כל צורך לנמק עמדתם. על הנוסע להודיע למארגנים טרם הרשמתו על כל מגבלה בריאותית או אחרת שעשויה להקשות על השתתפותו בטיול. המארגנים רשאים להפסיק השתתפות נוסע בטיול, אשר יש בה משום פגיעה או הפרעה למהלכו התקין של הטיול, על פי שיקול דעתם. יציאת כל קבוצה מותנית בהשתתפות 15 נוסעים לפחות ואין הגבלה למספר מקסימלי של משתתפים. בטיול ישתתפו נוסעים כמספר מקומות הישיבה באוטובוס.

הרכב המשתתפים

הטיולים המתפרסמים בחוברות ובאתר האינטרנט ובהצעות המתפרסמות מדי פעם בפעם פתוחים להרשמה לכלל הציבור. לא תתקבל תלונה ו/או טענה בנושא גילאי המטיילים ו/או מצבם בריאותם ו/או כישוריהם. טיולים התחומים בקבוצות גיל הינם בבחינת המלצה בלבד. אין באפשרות החברה לוודא באופן מוחלט התאמת גיל, ולא תתקבלנה טענות על חריגה מהגבלות הגיל.

החזרים

סוכני המארגנים, נציגיהם, מלווי הקבוצה או כל אחד אחר אינם מוסמכים להחזיר או להבטיח החזרת כספים כלשהם או להסכים לכל חריגה עבור כל חלק של טיול או אירוע בו לא השתתף הנוסע, לרבות סיור, קטע מסיור או מסלול בו לא נסע, ארוחות שלא נוצלו, בתי מלון, כניסה לאתרים וכיוצא באלה. נוסעים שיוותרו מראש על שירותי תיירות ויקבלו אישור לכך יזוכו בהתאם ולפי תעריף קבוצתי.

טיסות

הטיסות מתבצעות על ידי חברות תעופה שונות ובכפוף לתנאים המפורסמים על ידי חברות התעופה. לא תמיד הטיסות היינן ישירות ולעתים יש להחליף מטוס או שהטיסה נוחתת בנחיתת ביניים בדרכה וכמו כן גם בחזרתה. קיימת אפשרות שהטיסות יתבצעו בפועל על ידי חברות אחרות שלהן יש הסכמי שיתוף פעולה עם חברת התעופה ששמה פורסם ולהפך. יתכנו מקרים חריגים, בהם עקב הרשמת יתר לטיסה על ידי חברות התעופה (דבר המותר לחברות התעופה ואשר אינו בשליטת המארגנים), יאלצו נוסע בודד או חלק מהקבוצה לטוס בטיסה שונה מזו של שאר חברי הקבוצה. במקרה שכזה יעשו המארגנים כל שביכולתם על מנת לצמצם את הפגיעה בנוסע.

ישנם טיולים שהחזרה שלהם ארצה מאוחרת. הדבר מאפשר יום נוסף בטיול, אולם צריך לזכור שפינוי החדרים הוא עד 12:00 בצהרי היום. (ניתן בתשלום נוסף ומראש להזמין את החדר ליום נוסף ובכך להאריך את השהות בחדר עד שעת היציאה). כל שינוי מהטיסה הקבוצתית (מועד, במסלול וכו‘) כרוך בתוספת תשלום בהסכמת המארגנים ובאישור חברת התעופה. בקשות לטיסות חריגות בהסכמת מארגנים ובאישור חברת התעופה. בקשות לטיסות חריגות יתקבלו עד 15 יום לפני יציאת הטיול.

כל תקלה או שינוי במועדי הטיסות וכן מקרים של איחור, אבדן או נזק לנוסע ולמטענו הם באחריותה הבלעדית של חברת התעופה (בהתאם לאמנת ורשה). אם לוח הזמנים של חברות התעופה ישונה, יותאם המסלול ללוח הזמנים החדש. אם השינוי יגרום להוספה או להפחתה של לילות בתחילת הטיול או בסופו, יעודכן המחיר בהתאם. אם יחול שינוי בלוח זמני הטיסות, המאפשר קישור ישיר לטיסות המשך (בטיסות המחייבות חניית לילה באירופה), לא ייחשב הדבר קיצור של הטיול.

טיסות חריגות

הנוסעים החורגים ממסגרת הטיסה הקבוצתית בתאריך החזרה או ביעד החזרה, באותה חברת תעופה, חייבים בתוספת. פרטים יינתנו בעת ההרשמה בהתאם לכל מקרה.
נוסעים המצטרפים לטיול בחו”ל ואינם משתלבים במסגרת הטיסה הקבוצתית של הטיול ישלמו תוספת על מחיר הטיול ללא הטיסה או יזוכו במחיר הטיסה נטו. במקרים שבהם טיסות הפנים כלולות בעסקה הקשורה בטיסה הבינ”ל, יידרש הנוסע הפוגש את הקבוצה בנקודת התחלת הטיול לרכוש את טיסות הפנים במחיר מלא ונפרד.
נוסעים החורגים ממסגרת הטיסה הקבוצתית או שאינם משתלבים במסגרת הטיסה הקבוצתית לא יזוכו בגין לינות הניתנות בחניות לילה על ידי חברות התעופה בהלוך ו/או בחזור.
ביטול כרטיס טיסה לפני היציאה לטיול יחייב את הנוסע בסכום דמי הביטול כפי שחויב על ידי חברת התעופה (כולל טיסות פנימיות).

תחבורה

הסיורים הכלולים בטיולים המפורסמים באינטרנט, בחוברות ובהצעות המתפרסמות מדי פעם בפעם, יתבצעו באמצעות אוטובוס עם נהג צמוד, שיועמד לרשות הקבוצה ו/או בתחבורה ציבורית, הכל על פי העניין. שעות העבודה של הנהג מוגבלות על פי החוק ואין זה מחובתו להסיע את הקבוצה למקומות בילוי ואתרים שאינם כלולים בתכנית הטיול, או לבצע טיולים או סיורי בחירה בימים או בערבים החופשיים. הנהג זכאי לתשלום עבור שירותים נוספים אלו. במידת האפשר ובמדינות בהן נדרש הדבר, יועמד לרשות המטיילים אוטובוס ממוזג אויר, בהתאם לרמת המיזוג המקובלת בארץ היעד. במדינות מסוימות חל איסור להפעיל מזגן כל עוד האוטובוס אינו בתנועה.

בתי מלון

המארגנים מציעים מגוון רחב של בתי מלון במסגרת הטיולים, חלקם במרכז, בפרברי הערים וחלקם מחוץ לערים. בתי מלון רבים בעולם, הנמצאים במרכזי הערים, הינם ישנים או בסביבה מסחרית סואנת, בתי המלון שמחוץ למרכזי הערים, בדרך כלל הינם חדישים ובסיבה שקטה. בתקופה של תערוכות, ירידים, כינוסים ותחרויות ספורט בינלאומיות האכסון בערים השכנות. במקרה של אכסון מחוץ לעיר יעמוד לרשות הקבוצה אוטובוס לביצוע תכנית הטיול. האכסון בבתי מלון יהיה בחדרים זוגיים עם מיטה כפולה או שתי מיטות כפי שנקבע על ידי המלון. לא תתקבלנה טענות בדבר אי התאמה של שותף לחדר.

מטיילים בודדים אשר לא ירצו להתגורר יחדיו יידרשו לשלם תוספת חדר ליחיד. הנוסע בגפו יחויב, באם הזמין חדר ליחיד או במידה ואין לו שותף לחדר, בתוספת חדר ליחיד. אין המארגנים מתחייבים לקבל או לאשר הזמנת חדר ליחיד לכל נוסע שיבקש זאת. במקרה של הזמנת חדר ל-3 איש או יותר, אפשר שבמקרה כזה תוכנס מיטה או מיטות נוספות לחדר זוגי. אין המארגנים מתחייבים לספק חדר מיוחד וגדול מחדר זוגי במקרה כזה.

המארגנים מביאים לתשומת לב הנוסע את הנוהג בקשר לכניסה ויציאה של אורחים לבתי מלון. הכניסה היא בדרך כלל החל משעה 14:00 והיציאה לפני השעה 12:00 וזאת על מנת לאפשר לעובדי המלון את ניקוי, סידור ואוורור החדרים עבור האורחים הבאים. ייתכנו מקרים בהם תאלץ הקבוצה להמתין לכניסה לחדרים או לפנותם בהתאם לשעות הנ”ל. במקרים כאלה ישתדלו המארגנים למצוא סידור על פי הנסיבות. בתי המלון יהיו בהתאם לרמה או בדומה לאלו המפורסמים באתר/ בדפי הפרסום לגבי כל טיול וטיול.

רשימת בתי המלון תימסר למטיילים במידת האפשר טרם יציאת הקבוצה מהארץ. יתכנו שינויים של הרגע האחרון בעיקר בעונה, מסיבות שאין למארגנים שליטה עליהן ואין המארגנים מתחייבים שלא יהיו שינויים כאלה לאחר צאת הקבוצה מהארץ. חלוקת החדרים מתבצעת על ידי בתי המלון ואין הדבר בשליטת המארגנים. ייתכנו מקרים בהם יקבלו מטיילים חדרים פחות טובים מהרמה הכללית של בתי המלון או מחדרים שקיבלו מטיילים אחרים. אין אפשרות להבטיח קומה מסוימת, או אגף מסוים או חדר מסוים או חדרים צמודים או דלת מקשרת. יתכן וחדר ליחיד יהיה קטן יותר מחדר לזוג, אולם מומלץ לנוסע בודד להזמין חדר ליחיד וכך תישמר לו הפרטיות.

המארגנים משתמשים במגוון רחב של בתי מלון ולעתים קורה שבית המלון נמצא בתהליך שיפוצים או שלידו אתר שנמצא בבניה. במקומות רבים בעולם נהוג לכבות את מזגני האוויר בשעות מסוימות. גם כאן אין למארגנים שליטה ו/או יכולת להשפיע בעניין. בתי המלון מוזמנים זמן רב מראש ואולם, במקרים אחדים יתכנו שינויים עקב רישום יתר ו/או תערוכות ואירועים המתקיימים בתאריכים מקבילים. במקרה כזה המארגנים שומרים לעצמם את הזכות למצוא מלון חליפי באזור כאשר תכנית הטיול לא תפגע או תשונה.

מלווה קבוצה (מדריך)

מלווה הקבוצה הינו איש קשר בין המארגנים לנוסעים, המשמש כמנהל אדמיניסטרטיבי לקבוצה משך כל ימי הטיול. במסגרת תפקידו יטפל המלווה, בין היתר, בארגון הסידורים השונים, הקשורים בניהולו התקין של הטיול, האוטובוס, מדריכים מקומיים, בתי מלון, מעבורות וכיוצא באלה. ייתכנו מקרים בהם מלווה הקבוצה ימתין בנמל התעופה בחו”ל ואילו בנמל התעופה בארץ יטפל בקבוצה נציג מיוחד מטעם המארגנים. כמו כן, במקרים מסויימים יתכן שהמלווה ייאלץ להיפרד מהקבוצה בחו”ל, ובמקרה כזה יעמוד לרשות הקבוצה נציג מקומי.

חיסונים

על פי החוק אין חברת חבלי ארץ רשאית לתת ייעוץ ו/או הנחיות בנושא חיסונים.
לפרטים נוספים אנא פנו ללשכות הבריאות המחוזיות:
ירושלים // רח’ יפו 86 // 02-5314811
תל אביב // רח’ הארבעה 12 // 03-5684606
חיפה // רח’ פל”ים 15 א’, קרית הממשלה // 04-8633111
עפולה // רח’ ירושלים 4 // 04-6099002

נזקים – ביטוח

אנו ממליצים לרכוש ביטוח כבר בעת ההרשמה, שיאפשר כיסוי מביטול הטיול מסיבות רפואיות ע”פ כללי הפוליסה.

אין המארגנים אחראים לנזקי הנוסע שייגרמו כתוצאה מתאונות, מחלות, נזק למטען או כל נזק ישיר או עקיף שעלול להיגרם לו במהלך הטיול עקב תאונה, אלימות, שוד, גניבה, אבידה של מטען או מסמכים, כרטיסי טיסה, דרכון , אשפוז, הוצאות רפואיות וכיוצא באלה. המארגנים מציעים לנוסע לבטח עצמו על חשבונו בביטוח אישי נרחב המכסה את הנזקים והאירועים המתוארים לעיל. מובהר ומודגש כי לא יהיו החזרים כלשהם בגין הפסקת טיול עקב מחלה, פציעה או סיבה אחרת כלשהי.

המארגנים מודיעים בזאת מפורשות, כי הם פועלים בארגון הטיולים כמתווכים בין הנוסע לבין נותני השירותים המבצעים תכניות הטיול ובכלל זאת חברות תעופה, תחבורה, ספנות, בתי מלון, מסעדות וכיוצא באלה. לפיכך אין המארגנים אחראים בכל צורה שהיא לתקלות, שיבושים ונזקים אשר עלולים להיגרם עקב אי ביצוע או ביצוע לקוי או חלקי של הטיולים המפורסמים בחוברת זו וכיוצא באלה, ועל ידי נותני השירותים הנ”ל או מי אשר פועל מטעמם.

מצבי חירום

באחריות הלקוח לבדוק ולוודא האם קיימת התרעה ספציפית ליעד נסיעתו. ההחלטה להצטרף לטיול הינה אך ורק של הלקוח והבנתו מול ההתרעות. במידה והתחדדה ההתרעה, ייחשב הדבר ככוח עליון וחברת “חבלי ארץ” תהא פטורה מכל אחריות להחזר כספי מצידה.

אנו נהיה רשאים להודיע על ביטול טיול, מלא או חלקי, אף בהתראה קצרה ביותר, אם לפי שיקול דעתנו הבלעדי והמוחלט לא ניתן לבצעו או שנוצרה מניעה או סכנה בביצועו, בנסיבות שאינן תלויות בנו, לרבות בשל שביתות, התרעות, הנחיות של רשויות מוסמכות, מגפות, פגעי טבע, מצבי מלחמה וחירום וכיו”ב. בכל מקרה כאמור, אנו לא נהיה אחראים לכל נזק, ישיר או עקיף, או לאי נעימות עקב הביטול המלא או החלקי.

במקרה של ביטול מלא כאמור, יוחזרו למטייל הכספים ששולמו לחברה בפועל, בשקלים, בקיזוז כל הוצאה אשר הוציאה החברה (לרבות התחייבות של החברה) ואשר לא קיבלה בעבורה החזר. אם בוטל טיול באופן חלקי, יוחזרו למטייל התשלומים בעבור שירותי הקרקע אשר לא ניצל בלבד, בקיזוז אלו אשר החברה לא תקבל בעבורם החזר. בכל מקרה שבו מטייל יחליט לבטל את יציאתו לטיול, לרבות בגין הסיבות דלעיל, יחולו לגביו ההוראות המפורטות במחירון בנוגע לאפשרות ביטול.

כלכלה

בכל הטיולים נספק מזון איכותי ככל שניתן בכל מדינה על פי התנאים המקומיים. אנו מסבים את תשומת לבכם, כי תפריט הארוחות נקבע מראש ורמתן שונה ממקום למקום, כך גם סוג האוכל, טעמו, גיוונו, כמותו ואופן הגשתו. נשתדל היכן שניתן להסדיר לקבוצה את הארוחות באולם נפרד בבתי המלון וכמובן במסעדות. אין החברה מחויבת לכל אחריות שהיא לגבי הזמנות מיוחדות של נוסעים אלא אם ההזמנה אושרה מראש (צמחוני וכד‘).

מניין ימי הטיול

במניין ימי הטיול המפורסמים באתר ובדפי הפרסום נכללים יום היציאה ויום החזרה מעת יציאת הקבוצה מהארץ ועד שובה. המארגנים מודיעים כי הם תלויים במועדי הטיסות של חברות התעופה, האחראיות בלעדית על מועדים ושינויים בלוחות הזמנים של הטיסות. המארגנים אינם אחראים לטיסה היוצאת בשעות אחר הצהריים או הערב, או טיסות החוזרות ארצה בשעות הבוקר. היה ובגלל שינוי בלוח הטיסות יגרעו ימי טיול, אין המטיילים זכאים להחזר כספי אלא אם מספר הלילות בתכנית המקורית ישתנה והמארגנים אכן קבלו החזר כספי בגין לילות לא מנוצלים.

תכנית הטיול

קיימת אפשרות שטיול מסוים ישתלב במסלולו של טיול אחר גם אם טיול זה מתבצע על ידי חברה אחרת. טיולים ימוזגו אם מספר המשתתפים לא יאפשר יציאה עצמאית של הטיול. ייתכנו שינויים בסדר הימים והביקורים כפי שמופיעים בתכנית המקורית. המסלול והשירותים לא ישתנו כתוצאה מהשילוב או השינוי כאמור. סיורים מודרכים המופיעים בתכנית הטיול יארכו בדרך כלל בין 3 ל-4 שעות אלא אם צוין אחרת. דמי הכניסה הכלולים במחיר מפורטים בסעיף “מחיר הטיול כולל” בצמוד לכל מסלול. המחיר אינו כולל אתרים נוספים גם אם נזכרים בתיאור המסלול.

בטיולים בהם הקבוצה מתפצלת לשני יעדים, מלווה הקבוצה יצטרף ליעד בו רשומים מירב הנוסעים וביעד השני יעמוד לרשות הקבוצה נציג מקומי. בכל מקרה חובה על הנוסע להגיע למפגש הקבוצה ו/או לקבל מהמדריך את מסלול הטיול הסופי. אי קבלת המסלול הסופי אינה מהווה בסיס לטענה באשר למסלול הטיול שכן כאשר יש טיסות פנים בשעות שונות או תנאי אקלים מיוחדים יתכנו שינויים במסלול.

עישון ואכילה

בתוך האוטובוס חל איסור על עישון ואכילה. לחילופין תערכנה הפסקות למטרות אלה. החברה אינה מתחייבת לשבץ ללינה מטייל שנרשם כבודד עם מטייל שאינו מעשן, גם אם תתבקש לעשות כן.

דרכונים ואשרות

הנוסע חייב לבדוק כי דרכונו בתוקף למשך חצי שנה לפחות לאחר מועד החזרה של הטיול. נוסע בעל דרכון זר מחויב לבדוק בעצמו האם המדינה אליה נוסע הטיול מחייבת הוצאת ויזה לדרכון שאיתו הוא נוסע. הוצאת דרכון ו/או הארכתו הן באחריות המטייל בלבד. יש לברר במשרדים מהו לוח הזמנים להגשת הפרטים האישיים כדי להוציא אשרה, בהתאם לכל תכנית.

הנוסע חייב למלא אחר כל דרישות הרשויות המוסמכות המוטלות לצורך ביצוע הטיול והוצאתו לפועל, להמציא את מסמכי הכניסה, היציאה וכל המסמכים הדרושים לצורך כך לרבות אשרות מתאימות. כמו כן חייב הנוסע להתייצב בשדה התעופה בזמן שנקבע על ידי המארגנים, על מנת להשלים את סידורי היציאה. המארגן לא יהיה אחראי לכל נזק שנגרם לנוסע אם לא עמד בהתחייבויותיו לעיל או אם כניסתו למדינה כלשהי לא הותרה מכל סיבה שהיא.

בכל מקרה של ביטול או שינוי הטיול הנובעים מבעיות באשרות הכניסה או ממדיניות הממשלות של ארצות היעד או מסיבות שאינן קשורות במארגנים, אין החברה אחראית לנזק ולהוצאות הכרוכות בכך. נוסע שמסר דרכון להוצאות ויזה למדינה אליה נדרשת הוצאת ויזה יגיע לטיול עם הדרכון שבו הוצאה הויזה. אין לקחת כפל דרכונים לטיולים.

מפגש קבוצה

פרטים מעודכנים, מידע וסקירה כללית על מסלול הטיול יינתנו למטיילים במפגש הקבוצה אשר ייערך לפני יציאת אותם טיולים הדורשים הכנה יסודית לדעתנו. אנו ממליצים לא להעדר ממפגש הקבוצה ובכל מקרה של היעדרות לא תהיה החברה אחראית להעביר לנוסע את המידע שהועבר בפגישה. במקרים בהם אין מפגש קבוצה יועבר המידע בדרך אחרת.

תשר

התשר (טיפ) נקבע בארץ ונגבה כחלק מתנאי הטיול. התשר ישולם בארץ כחלק ממחיר הטיול הכולל ויינתן בחו”ל לנותני השירותים המקומיים (סבלים, נהגים, מדריכים מקומיים וכו’). התשר איננו מיועד למדריך הישראלי.

חילוקי דעות

פירוט תכניות הטיולים והאירועים מהווה מידע ותכנית מסגרת בקשר למסלול הטיול, אתרי הביקור, סוגי הבילוי, האפשרויות, היעדים המתוכננים לביצועם, כשכל אלו כפופים לשינויים אפשריים. התמונות המופיעות באתר נועדו לצורך התרשמות כללית מאופיו של יעד הטיול ואינן משקפות בהכרח את תכנית הטיול. על הנוסע מוטלת החובה לדאוג ולוודא קבלת אישורי כניסה (“ויזות”) לארצות הדורשות אישורים כאלה, וזאת בהתאם לארצות הביקור במסלול הטיול.

אין המארגנים אחראים למידע שאינו נמסר על ידיהם בכתב או הסותר את האמור בהודעה זו. מוסכם בזאת שכל תביעה ו/או טענה אשר יש לנוסע, כנגד המארגנים תועבר בהתאם להסכמת הצדדים בכתב להכרעת בורר מוסכם בין הנוסע למארגנים. באם ימונה הבורר יהא קשור לתנאים, למידע ולפירוט הטיולים שבאתר זה ולהוראות חוק הבוררות. בהיעדר הסכמה לגבי אישיות הבורר, ייקבע הבורר על ידי בית המשפט. סמכות שיפוט בכל הנוגע ליחסי הנוסע והמארגנים, תהא לבית משפט בתל אביב – יפו ולבית משפט זה בלבד.

עצם הרשמתו לטיול כל שהוא, או תשלום מקדמה, או השתתפות בטיול מהווה הסכמת הנוסע לכל התנאים והמידע בסעיף זה (“תנאים כלליים”).

 

הוראות בטיחות

כללי

חברת חבלי ארץ תקיים כשבועיים לפני היציאה מן הארץ מפגש של המטיילים המצטרפים לקבוצה למסירת מידע מפורט על הטיול, אופיו והשירותים הכלולים בו כמו גם מפגש עם מדריך הקבוצה. חלק נכבד מהמפגש יוקדש להנחיות והמלצות הנוגעות להתנהלות בטיחות בטיול. כמו כן יינתן הסבר ברור לגבי אופי הביטוח המתאים לטיול שחובה לרכוש לפני הנסיעה.

מדריך הטיול הוא האחראי במהלכו להקפדה על נוהלי בטיחות. ברשות המדריך יש טלפון מקומי וטלפון בינלאומי המאפשרים לו ליצור קשר לכל מקום בכל זמן. כמו כן עומדים לרשות המדריך והקבוצה מספר מכשירי קשר לשימוש בעת הצורך. בידי המדריך תיק עזרה ראשונה שתוכנו מפורט כלהלן.

להלן הנחיות בטיחות למדריכי החברה והמלצות למטיילים:

תנאי מזג אוויר ושטח

  • בתנאי מזג אוויר קשים יתוכננו שינויים במסלול המקורי ויועדפו ביקורים במקומות ההולמים את מצב מזג האוויר.
  • בימי גשם מומלץ לבוש חם ומתאים (רב שכבתי), הכולל הנעלה וכסות עליונה – דוחי מים.
  • רחצה בים/ בריכה וכ”ו תהיה כלולה באתרים מאושרים במדינה בה מתנהל הטיול ועל פי הכללים הנהוגים במקום.
  • אם קיים הכרח לנוע בצדי הכביש, ייעשה הדבר ככל האפשר בכביש צדדי, בשולי הכביש נגד כיוון התנועה, המדריך ילך בראש הטור וימנה מתוך הקבוצה מטיילים שילכו באמצעו ובסופו.
  • אם יש הכרח לחצות שדות מעובדים, מטעים ושדות ירק – תתנהל החצייה רק בדרכים או בשבילי מעבר.
  • יש להשגיח שהמטיילים לא יפגעו ברכוש, בבעלי-חיים, ובתוצרת חקלאית כלשהי.
  • אין להתקרב אל מכונות חקלאיות ולגעת בהן.
  • אין לחצות נחלים בזמן שיטפון, לא ברגל ולא ברכב.
  • בעונת הגשמים יש להימנע מכניסה לקניונים צרים שבנחלים גדולים, ויש לנוע בשבילים העוקפים את הערוץ.
  • בעת הליכה באזורי מצוקים יש להגביר את ערנות המטיילים ולהתרחק משפת המצוקים.
  • יש להקפיד על הליכה על גבי שבילים מסומנים בלבד, על פי סימון השבילים הניתנים לזיהוי ברור בשטח.
  • אם, לדעת מדריך הטיול, נשקפת סכנה למטיילים בשל פני השטח, התקרבות לשפת מצוק, טיפוס אנכי ארוך (לדוגמה, על גבי סולם אנכי או מדרגות אנכיות חצובות בסלע) וללא הגנה מספקת מפני נפילה או החלקה (כמו מעקות, שרוולי הגנה או אמצעים אחרים להגנה מפני נפילה), או בשל כל סיבה אחרת, עליו לבטל מראש את הסיור במסלול זה.
  • בעת ירידה או עלייה במדרון תלול יש ללכת בצמוד ולהזהיר את המטיילים מדרדור אבנים, מצעידה נחפזת ומעקיפות שיש בהן סכנת נפילה או הידרדרות.
  • לקראת נקודות מעבר קשות יבוצע תדריך מקדים על ידי המדריך ויוצבו מטיילים שיסייעו במעבר עצמו.

תנועה באזורים צחיחים

  • ימים חמים, שהוכרז בהם עומס חום גבוה, תהיה התנועה בעיקר בשעות הבוקר או בשעות אחר הצהריים, בהתאם להנחיות מזג אוויר והמפה הגיאו-אקלימית.
  • יש להקפיד שהמטיילים ישתו לרוויה במשך הטיול באזור.
  • יש לשאת בקבוק מים של לפחות חצי ליטר ובהתאם לאורך המסלול. המדריך יודיע על כך לפני יציאה לכל מסלול.

כניסה למערות

  • אין להיכנס למערות בלתי מוכרות שאין מידע על הנעשה בתוכן.
  • אין להיכנס למערה עמוקה ללא תאורה וללא אדם המכיר אותה היטב ובלי שננקטו אמצעים סבירים למניעת סכנות וסומן הנתיב למניעת איבוד הדרך.
  • במערות, בחורבות, בבתים נטושים ובכוכים בשטחים מסולעים קיימת סכנת הידבקות בקדחת המערות. אין להיכנס למקום בסנדלים או יחפים, ואין לשבת או לשכב על הארץ.

התנהגות במצבי חירום

  • מצבי חירום בטיול עלולים להיווצר עקב גורמים שונים, כגון תאונה קשה עם נפגעים (תאונת דרכים או תאונה סביבתית), אירועים ביטחוניים שונים ואירועים בריאותיים-רפואיים (טביעה, מכת חום, מקרי הרעלה, נפילה לתהום, לבור או למערה וכו’).
  • מדריך הטיול יקבע את המהות ואת הסדר של הפעולות שתינקטנה בכל אירוע תוך הסתייעות, במידת הצורך, במטיילים נבחרים, במלווים רפואיים במידה שישנם ובמלווים אחרים.

 אלה עיקרי הפעולות שתינקטנה במצב חירום עם נפגעים:

  • איתור הנפגעים והגשת עזרה ראשונה להם, לפי קדימות שתיקבע על ידי המדריך או המלווים הרפואיים.
  • פנייה לגורמים מקומיים לשם הזעקת שירותי הצלה כגון מד”א, מכבי אש, יחידת חילוץ, וכו’, לסיוע בחילוץ הנפגעים ובפינוים ולטיפול בהם.
  • במידת האפשר והצורך – פינוי נפגעים על ידי רכב אחר מאמבולנס, אולם תוך הימנעות מפינוי בלתי מקצועי ומהזזה של פצוע שיש חשש שנפגע בעמוד השדרה או באגן.
  • במידת הצורך – הזעקת מסוק לפינוי נפגעים באמצעות תחנת משטרה קרובה.
  • בעת הזעקת עזרה לסיוע, לחילוץ ולפינוי – יש לפרט ולציין : הטיול הרלוונטיים, מקום האירוע המדויק, סוג האירוע, מספר הנפגעים ומצבם, סוג הסיוע הנדרש (רפואי, חילוץ, פינוי וכו’) ונקודת החבירה עם הכוח המסייע.

בכל מקרה חירום חובה לדווח בהקדם האפשרי להנהלת חברת ‘חבלי ארץ’.

הנחיות בריאות ועזרה ראשונה

  • בטיולים באזורים מדבריים יש לוודא שיש בידי כל מטייל כמות מים מספקת אוטובוס יש לפחות ליטר לאדם . כמות מים זאת נועדה לחירום ואינה נכללת בחישוב המים לשתייה של המטיילים.
  • בתנאי מאמץ ובימים חמים אין להסתמך על הצמא כשלעצמו, מכיוון שהוא אינו משקף במדויק את האיזון ב”משק המים” של המטייל. מן הראוי אפוא כי המדריך ימריץ את המטיילים לשתות, גם אם אינם חשים בצמא.
  • מדריך הטיול ידאג לבדוק את תיק העזרה הראשונה שבוע לפני יציאתו לטיול. הוא יאשר את שלמות תוכנו של התיק או יציין מה חסר בו. חברת חבלי ארץ תדאג למילוי החסר.
  • במהלך טיולים רגליים יהיה תיק העזרה הראשונה צמוד למדריך ובשאר הזמן נגיש (באוטובוס או בכל מקום נגיש אחר).
  • רק רופא או חובש מוסמכים לתת אינפוזיה.

הגנה מקרינת השמש

  • להגנה מקרינת השמש יש לחבוש כובע וללבוש בגדים קלים המכסים גם את הזרועות ואת הרגליים, נוסף לגוף.
  • מומלץ להשתמש במשחות הגנה נגד קרינה במקדם P.F. 15 לפחות.
  • מומלץ להרכיב משקפי שמש.

תרופות אישיות

  • על כל נוסע שנדרשות לו תרופות אישיות – יכין כמות מספקת ואף עודפת למהלך ימי הטיול .
  • כל נוסע ישתדל לשאת בתיק נפרד כמות מספקת של תרופות ליום או יומיים לפחות.
  • מומלץ מאוד שכל נוסע יכין לעצמו רשימה של שמות גנריים של כל התרופות להן הוא זקוק וזאת על מנת להקל מאוד על איתור תרופות זהות בבתי מרקחת מקומיים בעת הצורך.
  • במקרה של מחלות או מגבלות מיוחדות – יש לעדכן את נציגי החברה ו/או המדריך בטרם היציאה לטיול.

תכולת תרמיל מגיש עזרה ראשונה

מספרשם הפריטכמותהערות
1תרמיל גב תואם לתכולה1 
2משולש בד5 
3תחבושת אישית2 
4תחבושת בינונית1 
5חסם עורקים1 
6אגד – תחבושת5מגדלים שונים
7איספלנית – מיקרופור3 
8פלסטרים20 
9מספריים1 
10פד גזה סטרילי20 
11סד קשיח לקבוע1 
12פולידין נוזל2 
13פולידין משחה2 
14סביעור2 
15תחבושת לכוויות – כדוגמת בריינשילד3 
16כפפות חד פעמיות10זוגות
17פנס ראש1 

מספרי חירום במדינה בה מטיילים נמצאים בידי מדריך הטיול. המספרים מעודכנים לקראת כל טיול.

 

** כל הכתוב לעיל מתייחס לגברים ולנשים כאחד.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן